joi, 10 februarie 2011

Kindle 3...e pentru citit...





Nu as fi vrut sa stau sau defapt sa scriu despre Kindle, in acest sens. Dar, vad ca este necesar. De aproximativ 3 saptamani am primit "cadoo" un Kindle 3 3G, de la sotul meu. In primul rand, pentru ca vad ca e necesar sa precizez...Kindle este E-BOOK. Adica de'ala mah...de pe care citesti carti, asa cam pe unde iti toaca capul: in tramvai, in statia de autobus, in WC, la Posta si asa mai departe si stau aia mici si negri si se uita la tine, intrebandu-se: "Da ce mama dracu de treaba e si aia?|"

Kindle 3- 3G:
Amazon, a lansat anul trecut, prin vara, o noua generatie de E-book reader, sub numele de Kindle. Nu Kinder..mocane, ala e de papa. Ceea ce e foarte misto la acest Kindle e faptul ca are o imbunatatire substantiala la ecran, ceea ce face ca tu, sa citesti de pe acel ecran ca si de pe o foaie reciclabila,ca si de pe o fila de carte. Aceasta jucarie are 19 cm lungime, 12 cm latime, si 0,8 cm grosime si mai si cantareste 250 grame. Ceea ce il face si mai special este noua tehnologie Ink, cerneala electronica, care da aceasta posibilitate de a citi ca si cum ar fi o carte, prin urmare ochiul nu oboseste. Asta e foarte important. Nu e ca si cand ai citi de pe calculator, laptop, notebook, sau alte tablete. Ecranul prin urmare este super: poti citi si in soare, din orice unghi, iar cand noaptea vine, trebuie sa aprinzi un bec.
Mai punem pe langa si faptul ca Kindle 3 este dotat cu Wi-fi si 3G, gratisssss. Adica, poti intra pe net, cumperi carti de pe diferite site-uri, gasesti gratuit pe alte site-uri si incet incet, am observat ca sunt librarii in Romania, care deja au carti in format e-book. Pretul este super avantajos.
Kindle are posibilitatea de a stoca 3500 de carti, numai vreme de citit sa ai. Daca te plictisesti in liniste, poti sa asculti si muzica de pe Kindle, in timp ce citesti. Daca te-ai saturat sa citesti, Kindle citeste pentru tine, cu expectia faptului ca, acele carti trebuie sa fie un engleza.
Dar, cel mai important este faptul ca acest aparat este super bun si util pentru cei care vor sa citeasca. Aaaa...si ce era mai important: producatorii spun ca bateria tine 1 luna. Acuma, dupa felul si modul in care eu l-am folosit, eu va spun sincer ca tine undeva la 2 sau 3 saptamani. Dar, oricum ar fi este perfect si suficient.

Kindle este practic, usor de transportat si foarte usor de manevrat. Este un e-book reader foarte bun, bine creat si cu un design bine gandit. Ceea ce imi place personal la el este ecranul. Aceasta tehnologie e superba, avand in vedere dificultatile mele vis-a-vis de ecranele obisnuite. Mai apoi, placerea de a citi oricand si oriunde, intrece toate asteptarile mele. Nu astept de la Kindle sa imi faca de papa, astept doar sa ma lasa in linistea mea, sa citesc ceea ce imi place.

Acuma, pentru nataraii care mi-au pus intrebari stupide, am cateva raspunsuri. Acestea sunt valabile si pentru cei nehotariti sau pentru cei ce isi iau tot felul de chestii, doar pentru ca sunt cool.

1. Are touchscreen?
Nu, nu are. Dar la ce imi este necesar. Citesti de pe Kindel, iar paginile se schimba intr-o secunda, timp in care tu, in mod normal, nu dai o pagina de carte. Are butonase pe margini, nu foarte sensibile, cu care schimbi o pagina foarte comod, chiar si cu o singura mana.
2. Nu e color?
Nu, nu e. La ce folos. Cartile pe care tu le citesti sunt colorate toate?
3. Si atunci cum stai pe net?
Kindel ti-a dat aceasta posibilitate de a sta pe net, pentru a descarca o carte sau a cumpara una; pentru a scrie sau a citi un blog, un ziar, a verifica un e-mail si nu pentru a sta pe mess sau pentru a vedea pozele color pe Facebook.
4. Poti sa-i pui sim?
Ce zici maica. Cum mama dracu vrei sa vorbesti cu el la ureche? Exista telefon mobil pentru asta.
5. Pai si de banii astia numai citesti?
Aha!!! Si nu e cool? Ei bine, mai stai si pe net, mai asculti si muzica cand citesti, ai 3500 de carti pe care poti sa le rasfoiesti si sa citesti ce ai chef, mai poti sa selectezi pasaje din carti, pe care sa le comentezi singur sau cu altii.

Asadar, ar mai fi multe, dar, mi se pare stupid sa le enunt aici si sa vindec pe altii de bolile lor. Kindle ti-l cumperi daca iti place sa citesti, te-ai saturat sa cari carti dupa tine la munte, daca ai un blog si vrei sa scrii pe el, daca vrei sa citesti in format aprovimativ normal un ziar sau o revista. Kindle nu tine loc de notebook, laptop, Pc, de telefon, de aparat foto si nici nu isi doreste acest lucru, si nici noi, cei care iubim e-book-urile, nu ne dorim acest lucru.

Iubesc acest e-book reader pentru simplul si utilul fapt ca pot citi oricand si oriunde o carte de pe el. Iar faza : "tot sa tii o carte in mana e esentialul" nu tine. Daca vrei sa citesti sau sa scrii : o faci si de pe o hartie igienica.

Asadar e bun pentru cititori, e naspa pentru cei ce vor sa fie cool.

7 comentarii:

  1. Este un gadget "cool" pentru oamenii care citesc. Binenteles ca pentru cei care au folosit cartea doar pentru a-si umple un loc gol in biblioteca plina cu plusuri sau sub picioru de la masa care se clatina este o tampenie. Pentru ei banii astia sunt rezervati pentru lautari, si "accesorii fashion".

    si ca o paranteza daca stam sa ne gandim ca de banii unui kindle cumparam maxim 30 carti din librarie sau biblioteca de 100 carti de la adevarul, investitia nu ar fi foarte mare pentru un iubitor de carte.

    sa-l stapanesti sanatoasa

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cu siguranta da...si voi la fel....

    RăspundețiȘtergere
  3. Am o intrebare ! 3G-ul in afara de a imprumuta carte, cumpara, poti sta pe net in sensul sa citesti un blog sau un alt site (nu cele oferite de amazon sau parteneriat)?

    Din cate stiu eu poti sta si pe google map (am verificat personal) eu doresc sa l cumpar special pentru a citi manga (asta e hobbie-ul meu)

    Intrebarea mea este se poate citi manga online ? Te as mai ruga sa verifici... pe mangazup.ro sau alte situri

    RăspundețiȘtergere
  4. Momentan l-am imprumutat...dar o sa te anunt daca se poate.
    Eu am incercat de toateȘblog-uri, site-uri, scribd.com si nu am intampinat probleme.

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar nu știam că există Kindle 3. Articolul tău mi-a fost de mare ajutor să aflu informații mai mult decât folositoare. Din ceea ce am citit aici sunt de acord cu tine că atâta timp cât această mică minune se ocupa strict de ceea ce ar trebui să însemne o carte, nu văd de ce un iubitor de lectură ar dori mult mai mult de la Kindle. Îți doresc să te bucuri cât mai mult de el și spor la citit!:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Vai de mine, acum vad doar CEEEE ai, te invidiez, dar stiu deja ce-i scriu Mosului :-)Te pup.Ai vazut filmul Batranul care citea romane de dragoste? sau asa ceva era titlul- usurel dar foarte relevant, mie tare mi-a placut, e singurul film in care mi-a placut de Richard Dreyfuss.

    RăspundețiȘtergere

Aici ai dreptul la replica! Dar, dreptul la replica nu se manifesta prin anonimat! Eu sunt Yohanna! Tu??