marți, 15 decembrie 2009

Pomul de Craciun!

Am sa va mai scriu cateceva despre o alta mare bucurie a mea in perioada Craciunului.
Pomul de Craciun, acel brad verde, cu crengile lui mari si puternice, care de cand paseste la noi in casa isi lasa olfactiv amprenta.

Exista Craciun fara brad? Da?...Nu..Nu...nu cred, poate la cei care nu iubesc Craciunul. Pentru mine bradul exista din 6 decembrie si pana in 10 ianuarie. De ce? Pai cum sa va zic...iubesc atat de mult Craciunul ca abia astept sa se dea liber la colinde si de ce sa nu-l astept eu pe Mos Nicolae cu bradul? Pai si el ne aduce cadouri si el este primul care ne introduce in spiritul sarbatorilor de iarna. Deci sa aiba si el brad.
De ce tine pana in 10 ianuarie? E simplu.....pe 7 ianuarie e ziua mea. Si nu imi amitesc in 22 de ani sa nu fi avut brad de ziua mea...si asa va fi si pe viitor. In 8 nu il stric ca e prima zi, dupa ziua mea si nu pot de oboseala, iar pe 9 e ziua bunicii mele...si atunci ramane pe 10 ianuarie. E, asa, o traditie in familia mea. Sarbatorile de iarna tin la mine din 5 decembrie pana in 10 ianuarie si poate tocmai pentru ca m-am nascut iarna imi place atat de mult zapada, pomnul, colindele, cadourile sub brad, albul....

Si cum sa nu-ti faci acum brad acasa? Pai sunt atatea modele, culori si forme de globuri, bomboane, varfuri, betele si nu mai trebuie sa facem ca pe vremea raposatului cu hartie colorata, cu mere si nuci si vata pusa in locul betelelor, reprezentand fulgi de zapada.

Acest obicei sl impodobirii bradului exsita la noi inca de pe vremea dacilor. Se spunea ca in acele timpuri, nunta sau moartea persoanelor tinere era marcata si de impodobirea bradului.

Unde am putea sa-l asteptam pe Mos Craciun decat langa bradul frumos impodobit si mirositor? Unde sa punem cadourile noastre? Trebuie sa fie totul magic, mirific, de poveste in acea seara. Mos Craciun exista in fiecare dintre noi, il vezi la orice pas, pe sticlele de suc, pe reclamele stradale, la televizor...este peste tot. Pai daca nu credem in Mos Craciun de ce cantam colinde despre: Mos Craciun cu plete dalbe....sau de ce mai facem brad?

Mos Craciun este acel sentiment, aceea emotie pe care o simtim atunci cand desfacem cadourile si ale noastre sunt desfacute. Mos Craciun este acea bucurie si acea lacrima pe care o avem atunci cand un copil tremura langa brad si striga: A VENIT MOSUL! A VENIT! UAUUUUUU MI-A ADUS CE AM VRUT.....tremurandu-i vocea subtire de copil...



MERRY CHRISTMAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Un comentariu:

  1. Eu sunt Krisztina (surioara ta). Ai un blog frumos, cand am timp ma pun pe citite.
    Iti scriu acum cu scopul de ati dori de ziua ta si de ziua numelui tau, sa ti se implineasca toate dorintele, sa fii fericita, iubita, sanatoasa, sa ai parte de noroc in viata. Iti uram un sincer La Multi Ani! Dani, Daniel, Krisztina.

    RăspundețiȘtergere

Aici ai dreptul la replica! Dar, dreptul la replica nu se manifesta prin anonimat! Eu sunt Yohanna! Tu??